Меню Закрыть

Загальнодоступними аукціонами називається один з трьох процесів державних закупівель. Але як раз загальнодоступні електронні торги стають найбільш затребуваними процедурами у використанні. Практично 80% всіх процесів здійснюється в порядку електронних торгів. Як зрозуміти, що при здійсненні закупівлі повинна бути застосована саме процедура загальнодоступних торгів? Основними параметрами є вартість (понад 200 000 гривень для товарів і послуг, 1 500 000 гривень – для робіт) закупівлі та існування суперництва на ринку.

Загальнодоступні електронні торги стають цікавими для керівників бізнесу тільки тому, що ця процедура є найбільш врегульованою на Законодавчих рівні, і тому підприємництво більш захищене. Для того щоб стати переможцем потрібно знати всі моменти якраз даної процедури. Нагадуємо, що процедура залежно від закупівлі.

Які етапи здійснення відкритих торгів?

Сходинки проведення процедури загальнодоступних торгів, особливо терміни кожного з раундів, відрізняються за типом: «європейська» (електронні аукціони з розміщенням на англійській мові) або друга модель. Але, в цілому, встановлено такі ступені:

  • розміщення замовником оголошення про здійснення процедури загальнодоступних торгів, збір тендерних офіційних паперів, необхідних для конкурсних торгів; 
  • час, коли постачальники мають право звернутися до замовника з вимогою або питанням і подати скаргу в Український Антимонопольний комітет; 
  • напрямок постачальниками своїх заявок (тобто відправка всіх відповідних паперів ); 
  • редукціон (зворотний аукціон із зменшенням ціни); 
  • кваліфікація, тобто вивчення замовником офіційних паперів, спрямованих постачальниками;
  • встановлення переможця; 
  • термін оскарження підсумків торгів замовника в Українському Антимонопольному комітеті;
  • оформлення договору.

Додаткова інформація є на веб-ресурсі https://sale.uub.com.ua/news/yak-prohodyatq-torgy-na-zemlyu-na-majdanchyku-sale-uub-com-ua

За що можуть дискваліфікувати?

Клієнт оцінює учасника, який надав особливо низьку пропозицію за результатами аукціону, з точки зору відповідності пропозиції вимогам, які були встановлені на момент оголошення про покупку.

В контексті дискваліфікації учасника, який подав найнижчу ціну, клієнт публікує в системі відскановану копію документа з бажаним рішенням та причинами, наведеними в ньому.

Винятковими підставами для дискваліфікації є:

  1. пропозиція учасника, який запропонував найнижчу ціну, не подібну до вимог закупівлі;
  2. учасник, який запропонував найнижчу ціну, надіслав відмову у виконанні контракту.

Якщо учасник, який запропонував найнижчу ціну, вважає свою відмову не повністю обґрунтованою, він має право звернутися до клієнта з проханням надати додаткову інформацію про непридатні штрихи його заявки щодо умов покупки, а клієнт зобов’язаний: сформувати результат з цією інформацією не пізніше, ніж після закінчення 3 робочих днів з дня отримання запиту.

У разі дискваліфікації система механічно встановлює наступного учасника аукціону з наступною за величиною пропозицією, а у випадку такої ж кількості пропозицій – пропозицію, подану раніше, як учасника з відповідною пропозицією, яку можна оцінити клієнтом.

Коли пропозиція учасника відповідає умові покупки, клієнт оголошує такого учасника переможцем і публікує відскановану копію документа з прийнятим у системі рішенням. Наступний етап закупівлі – це виконання контракту.

У договорі за результатами закупівлі підписуються між замовником та переможцем поза структурою Prozorro відповідно до чинного законодавства не раніше ніж через два робочі дні після оголошення результатів переможця закупівлі.

Контакт між клієнтом та переможцем має бути підписаний на суму, що не перевищує ціну фінальної пропозиції, поданої переможцем на аукціоні. Контракт розміщується в системі клієнтом протягом 3 робочих днів з дати його укладення і відкритий для необмеженого перегляду клієнтами системи.

Клієнт повинен завершити покупку, завершивши операцію або скасувавши покупку, протягом тридцяти днів після закінчення терміну для надсилання пропозицій.

Учасник може внести корективи та уточнення до поданої ним пропозиції до закінчення встановленого клієнтом терміну прийому заявок. Кожна історія коригувань, зроблених у цей час, архівується та відкривається для огляду кожним відвідувачем системи після завершення аукціону. Учасник має право припинити свою заявку лише під час надходження пропозицій.